Gerçek Kalçalı, Gerçek Yoga Hocası…

Geçenlerde bir öğrenci ile sohbet ediyorum, ikimiz de derse gireceğiz ve birden hocaların dış görünüşüne geliyor konu, ben diyor, bakıyorum diyor, bedeni nasıl, fit mi mesela, kalçası güzelse demek ki çok çalışmış diyorum,iyi hocadır yani diyorum,bir de hep mutlu neşeliyse iyi hocadır diyorum diyor,hoca dediğin hep mutlu olmalı başkasına örnek olmalı diyor, bedeni güzel değilse gitmiyorum o derse mesela diyor…Tamam diyorum ben de , matıma geçip yoga mı yapıyorum…
Biliyor musun arkadaşım, seni hayal kırıklığına uğratacağım birazdan ama , yoga hocası dediğin sıradan bir insan. evet sıradan bir insan. senin gibi yani, hayatla senin gibi dertleri olan, sevgilisi ile kavga eden, metrobüste bazen yorgun olduğunda yaşlılara yer vermeyen , sabah kaltığında bazen canı hiç ama hiç yoga yapmak istemeyen, bazen ıslak hamburger yiyen, iki kadeh bişi içen, pilavın suyunu az koyunca dibini yakan,ara ara dedikodu yapan,bazen hayat ne güzel diyen bazen de herşeyden nefret ediyorum diyen…sıradan, normal, insani…
Bir de var ya , öyle giyinmek kuşanmak, organik çay içmekle olmuyor o işler.Biliyorum öyle olsun çok istiyorsun, ben de istiyorum, hap gibi olsa diyorum, belli kuralları olsa, onları yapsam, 3 workshopa katılsam , mala takıp, yeşil tozlar içsem ve birden arınsam, daha iyi bir insan olsam, hiç sinirlenmesem,arkadaşımın dedikodusunu yapmasam yada biri beni eleştiriğinde yüzümde dilimden önce ateşler çıkmasa diyorum, ama öyle olmuyor bu işler, değişmen dönüşmen için senin bunun sorumluluğunu alman gerekiyor. Aydınlanmak biraz da büyümek demek, başkasını suçlamadan, başkasına, bel bağlamadan,kurtarıcı beklemeden, tamamen ve tamamen kendi hayatının aydınlığının ve karanlığının sorumluluğunu almak ve bunun için işte o güzel kalçanı kaldırıp , o matın üstüne geçmen ve kafandaki tüm geçenleri, tepkilerini gözlemlemen demek, ve yine bir şey söyleleyim bu baya uzun bir zaman alıyor, ben 15 yıldır bu alemin içindeyim:) fena da gitmiyorum ama hala gidecek çok yol var, yavaş yavaş oluyor merak etme…yolda birçok arkadaşın oluyor, sen düştüğünde elinden tutup seni kaldırıyorlar, acı çektiğinde senin o acıdan öğrenip büyümen gelişmen için etrafında bir çember oluşturuyorlar, çok yaklaşmanın gerekli olmadığını biliyorlar, sadece senin kendi acınla olgunlaşman için orda oluyorlar… Öyle oluyor ki içini temizler ve güçlendirirsen, zaten bedenin de güzelleşiyor inan, o kalçaların altında neler olduğunu anlıyorsun, bedeninin sana ne söylemeye çalıştığını anlıyorsun, yargıladıklarının kendin olduğunu anlıyorsun ve elbette olabildiğince organik ve temiz besin kullanıyorsun,şahane enerjileri olan malalar takıyorsun,temiz bir dilin , temiz bir yüreğin oluyor giderek te temizleniyor ve evet daha az et yiyorsun yada hiç yemiyorsun, daha az içki içiyorsun ya da içmiyorsun ; eğer bunları birşeyi kapatmak için aşırı yapıyorsan onu farkediyorsun artık , kalbin kendi ruhunla bağ kurdukça ,dışardan bağ kurmak için kullandıkların artık hayatında olmuyor, gerek kalmıyor…
Bunlar sürecin doğallığında oluyor ve yürüdüğün yolda , attığın her adımda aydınlanıyorsun,güçü tarafların ve zayıf tarafınla gerçek bir insan oluyorsun;ve gerçek kalçalarınla gerçek bir yoga hocası oluyorsun…

Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın